Poniżej przedstawiamy artykuł związany z powyższym tematem:
Inkasenci rzadziej zapukają do naszych drzwi.
E – faktury i rzadsze wizyty inkasentów – takie zmiany wprowadza Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o. o. w Olkuszu. Dotyczy to mieszkańców domów jednorodzinnych czterech gmin: Bolesławia, Bukowna, Klucz i Olkusza. – Chcemy zachęcić mieszkańców do korzystania z eBOK – a i elektronicznych faktur – wyjaśnia Zarząd PWiK – u.
Inkasent dwa lub trzy razy w roku
Teraz inkasenci będą pojawiać się w domach co drugi okres obrachunkowy. W gminach obsługiwanych przez PWiK występują dwu- i trzymiesięczne okresy obrachunkowe. – Tak, jak obecnie, podczas wizyty zostanie odczytany licznik i wystawiona faktura. W dalszym ciągu będzie można od razu za nią zapłacić. Faktura za następny okres rozliczeniowy zostanie wystawiona na podstawie średniego zużycia i dostarczona do odbiorcy. W tym przypadku należność trzeba będzie uiścić przelewem, wpłatą na poczcie czy w banku – wyjaśnia Zarząd PWiK – u. Rachunki nadal będzie można opłacać także (gotówką lub kartą) w kasie w siedzibie PWiK przy ul. Kluczewskiej w Olkuszu.
Zmiany są efektem wprowadzania nowego systemu rozliczeniowego do odczytów radiowych, żeby za kilka lat objąć nim cały teren i ograniczyć obsługę do niezbędnej liczby osób odczytujących wodomierze. Obecnie cały teren czterech gmin obsługiwany jest zaledwie przez 5 inkasentów.
Dla osób, które zdecydują się na elektroniczne płatności, w nowej taryfie rozważana jest opcja niższego abonamentu za wodę i ścieki.
Jak skorzystać z eBOK-a?
Na stronie internetowej PWiK (www.pwik.olkusz.pl) dostępne jest Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta. Po zarejestrowaniu się w systemie klienci uzyskają dostęp do wystawionych faktur, dokonanych płatności, mogą także podać stan wodomierza. eBOK pozwala również na szybki kontakt z PWiK poprzez wysyłanie wiadomości bądź składanie wniosków.
-Zarejestrowany użytkownik eBOK-a może wyrazić zgodę na przesyłanie faktur drogą elektroniczną. To wygodna forma rozliczeń – faktura jest dostępna w dniu wystawienia, można ją odebrać w dowolnym miejscu, gdzie tylko jest internet. Poza tym dbamy o środowisko, nie gromadząc w domu papierowych dokumentów – mówi wiceprezes PWiK-u Grzegorz Cebo.
Elektroniczne serwisy dla klientów wielu firm stają się już normą. Dla przykładu klienci Tauronu czy PGNiG mogą korzystać z aplikacji (także na urządzenia mobilne), gdzie mają stały podgląd faktur i dokumentów, mogą także podać stan licznika oraz uruchomić powiadomienia sms-owe o zbliżającym się terminie płatności. – Chociaż nie działamy na taką skalę i prowadzimy oszczędną politykę kosztową, również podążamy z duchem nowoczesnych rozwiązań – dodaje Zarząd PWiK.